10 de gener 2009

Configurant una targeta de vídeo SiS 771/671


M'he passat dos dies barallant-me amb ella, de manera que ho penjo aquí perquè no se m'oblidi i per si pot ser d'ajut a algun company.

En la fàbrica, al meu departament, ens han regalat un portàtil Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535:; he aconseguit convèncer els companys per fer-hi una instal·lació dual, Windows-Ubuntu (no, no m'he encarregat de la primera, és clar). Si en teniu ocasió, no el compreu, perquè el fabricant no proporciona controladors Linux ni per a la targeta de vídeo ni per a la de xarxa sense fils, de manera que, enlloc de la resolució de pantalla de 1280x800 que ofereix sota Windows, us quedareu amb només 800x600, i tampoc no podreu fer anar el wifi.

Després de dos dies de dura batalla, he aconseguit solucionar el tema de la resolució de pantalla (gràcies a Somnus07); només calia copiar les següents línies:
HorizSync 30-107
VertRefresh 50-185
al fitxer /etc/X11/xorg.conf, dins de l'apartat Section "Monitor". A continuació, he reiniciat el servidor de les X i m'he endut una gran alegria en obtenir la superxulimegaguai resolució panoràmica de què parlava al principi. Buf.

Ara només em falta fer anar el wifi. Però així ho deixaré per a més endavant, ara tinc massa feina.

Powered by ScribeFire.