04 de gener 2007

Tipus

Com tothom sap, hi ha 10 tipus d'usuari informàtic: els que coneixen el sistema binari i els que no.

Sí, ja ho sé, és un acudit molt vell. Per compensar-vos del augment de posts sobre aquest tema —tan àrid per a alguns—, us he traduït un text que sí que descriu 10 tipus d'usuari —10 en el sistema decimal, com els ditets de les mans!—. He trobat l'original —d'autor desconegut— a aquesta pàgina d'Antonio Caravantes, un informàtic amb sentit de l'humor.

Tipus d'usuari informàtic

1. L'Explícit

"He intentat fer el de sempre, ja saps, i no funciona. Ah, sí, i tampoc imprimeix."

Avantatges
Presenta interessants reptes comunicatius.
Inconvenients
Els orangutans també.
Símptomes
Completa incapacitat per a usar noms propis.
Tractament
Interrogatori policial. Mímica. Si tot falla, cal recórrer al Pictionary.

2. El Manipulador Boig

"Vaig prémer ALT-F6, SHIFT-F9, CTRL-Pausa, F8 i Esc, però no vaig poder arreglar el problema."

Avantatges
Tracta sempre de trobar la solució personalment.
Inconvenients
Tracta sempre de trobar la solució personalment.
Símptomes
Sol tenir unes 15 aplicacions obertes. En qualsevol document seu de Word, la taxa de caràcters teclejats sobre caràcters escrits supera 6:1 .
Tractament
Sedants. Obligar-li a usar el ratolí; cas que siga possible, deixar-lo raonablement net de teranyines.

3. El Kamikaze

"No va funcionar amb les dades que jo volia, així que li vaig ficar la recepta d'arnadí de la meua àvia, a veure què hi passava."

Avantatges
Generalment arregla el problema.
Inconvenients
Estem usant la paraula "arreglar" en un sentit MOLT AMPLI.
Símptomes
Tendeix a esborrar les línies de codi que donen errors en comptes de cercar-los.
Tractament
Inútil. És un reincident crònic. Quan ho torne a fer, cal procurar estar lluny.

4. El Místic

"La setmana passada, quan la lluna estava minvant, hi havia núvols i Aldebaran estava per sobre de l'horitzó, vaig fer el mateix i em va funcionar."

Avantatges
Lliçons gratis sobre mitologia primitiva.
Inconvenients
Pocs responsables de sistemes són llicenciats en antropologia.
Símptomes
Preguntes freqüents sobre fets completament irrellevants.
Tractament
Cal convèncer-lo que les estrelles estan en la posició correcta. Accepta amulets. També podeu sacrificar una gallina.

5. El Gurú

"M'ha donat l'error 14787, que significa que la llibreria que implementa la classe WindowPane::CreateFnord() ha detectat un conflicte de rangs de memòria, t'ho dic per si de cas."

Avantatges
Dóna una sèrie de detalls precisos sobre el que creu que passa.
Inconvenients
S'ofèn profundament quan no els usem.
Símptomes
Té problemes per a romandre callat. Sol citar estàndards, RFCs, documents ISO o codi font.
Tractament
Contestar-li en hexadecimal, notació polonesa inversa o quítxua. Es calmarà en el moment que no comprenga el que diem.

6. El Malastruc

"No ho entenc, t'assegure que fins que has vingut no funcionava."

Avantatges
Farà el que li diguem sense remugar, a canvi de tres desitjos.
Inconvenients
Ens talla clenxes de cabell d'amagat. Sol degenerar en el Tipus 4.
Símptomes
Ens segueix a totes parts i imita el que fem. Funda un club de seguidors.
Tractament
Quan no mire, buidar una llanda de Pepsi en el seu equip. Lamentar-se després que hem perdut el Poder a causa de la presència de kryptonita als voltants.

7. El Temerari

Avantatges
Nous i sorprenents desafiaments.
Inconvenients
Que farien empal·lidir David Copperfield.
Símptomes
Inassequible al desànim. Insistent. Tendència a obligar les màquines a fer coses que no volen.
Tractament
L'aplicació repetida d'una maça de picapedrer fa meravelles.

"Tinc ací un document de MacWrite. Vull passar-lo a Excel, carregar-lo en una màquina Unix, convertir-lo a JPEG, baixar-me'l a la meua Commodore 64 i imprimir-lo a tres columnes pel fax. Com ho faig?"

8. El Director d'Orquestra:

"Primer em vaig asseure, així, i vaig encendre la màquina, i vaig esperar fins que va eixir el quadre de xarxa, i vaig escriure la meua contrasenya, d'aquesta manera, i després vaig fer doble clic en la icona de l'editor; a continuació em vaig alçar, vaig mirar a veure si les claus del cotxe les tenia en la butxaca dreta, que així era, i em vaig tornar a asseure, i vaig anar al menú Arxiu..."

Avantatges
Disposat a contar exactament el que va fer per a obtenir l'error.
Inconvenients
Durant almenys quatre hores.
Símptomes
Sordesa selectiva. Afecta a les frases de l'estil "Sí, molt bé, però quin ha estat concretament l'error?"
Tractament
De xoc. Contra un camió cisterna, per exemple.

9. La Princesa: (és injust, perquè solen ser homes...)

"M'encantaria tenir un Mac, i una impressora de sublimació, i seria fantàstic un monitor de 34 polzades com el qual té el vicepresident adjunt. No l'hi podries arrabassar vilment?"

Avantatges
Ens aclapara amb la seua habilitat per a afalagar les nostres oïdes.
Inconvenients
Ens aclapara amb la seua habilitat per a ignorar les necessitats de la resta de l'univers.
Símptomes
Incapacitat de comunicar-se excepte per mitjà de queixes.
Tractament
Col·locar un espill de cos sencer al seu abast.

10. El Sospitós

"No ho vaig tocar, no vaig instal·lar gens, ni tan sols estava ací, jo no hi he estat, ningú m'ha vist, no tens proves."

Avantatges
Interessants exercicis d'entrenament dialèctic.
Inconvenients
Que duren bastant per a convèncer-nos d'entrar en la Brigada d'Estupefaents.
Símptomes
Inquietud. Suors. Fuma sense parar. Giravolta els ulls i es marca unes ganyotes que ja li haurien agradat a Ford Coppola per a Il Padrino.
Tractament
Privació de la son, pentotal sòdic intravenós i detector de mentides.
I vosaltres, quina classe d'usuaris sou?

I vosaltres, quina classe d'usuaris sou?

powered by performancing firefox