17 de gener 2007

Conducció ecològica, conducció econòmica



Ja fa gairebé mig any, en un dels moments que més alts estaven els preus dels carburants, vaig poder escoltar en un noticiari una sèrie de consells que, segons l'expert que els donava, havien de permetre reduir el consum de combustible d'un vehicle al voltant d'un 5%. Si fa no fa, venia a recomanar:



  1. Circular a velocitat moderada i constant, i no pas amb accelerons i frenades.


  2. Aprofitar la inèrcia del vehicle i circular en punt mort o xafant l'embrague sempre que fos possible, tant les baixades com quan ens acostem a un punt on sabem que haurem d'acabar frenant.




Com que l'afirmació era fàcilment comprovable, vaig decidir prendre notes del que era el meu consum normal i, després, observar si amb aquella manera de conduir es produïa algun canvi. I, des del primer moment, la reducció en el consum va ser espectacular: vaig passar de recórrer uns 640 km amb uns 42 litres de gasoil a fer-ne uns 680 (i, en alguna ocasió, 700) amb només 38 litres. Grosso modo, calcule que estic estalviant entre cinc i sis euros cada volta que omplic el dipòsit. I, al mateix temps, se suposa que estic contaminant menys.



Us convide a fer la prova.







powered by performancing firefox